Friday, April 18, 2008

Is this it? Have I made up my mind about myself?

Okej, igår hamnade jag i en svacka, en riktig sådan. En där jag inte visste var jag skulle ta vägen, eller vad jag skulle göra, för att ta mig ur den. Det är inte alltid lätt när vågor av tankar sköljer över en som om de inte visste bättre, utan man står där handlingsförlamad och varken vet vad upp eller ner är, utan det bara är. Jag tycker inte om att hamna i situationer som jag inte har kontroll över. Men jag tar mig ur det som jag alltid gör, annars skulle jag gett upp för längesen, men jag har aldrig gett upp och kommer nog aldrig heller göra det.

Men nu ska jag sätta igång och klippa ut kläder och göra mönster till min brorsas student. Då ska iaf tre klänningar vara färdiga och jag vet exakt hur jag vill ha dem, inte på något annat sätt, precis som jag föreställt mig dem, men det blir aldrig som man tänkt sig, utan det blir alltid någon skavank här eller där, men jag är perfektionist och jag vill bevisa för mig själv att jag fortfarande kan, inget annat. För min egna skull, ska jag bevisa att jävlar jag kan faktiskt. Så nu ska sommarkläderna sys och jag ska göra iordning det som jag verkligen vill ha. Så idag börjar jag med att klippa ut delarna till en klänning som inte jag ska ha, utan en annan person och den måste bli så jävla bra som jag bara kan göra den. Så enkelt är det och bara jag tror på mig själv så kommer den att bli bra, varför tror jag då inte på mig själv? Vad får mig att tveka? Varför är jag svag när det gäller detta, när jag vet att jag egentligen kan. Nu får det vara nog med att tycka att jag inte kan, för kan kan jag. Så enkelt är det.

Jag är förresten ganska sjuk just nu, riktigt jävla förkyld och mossig i huvudet och inte gillar jag det, jag hatar att vara sjuk, så jag kanske borde åka till doktorn och kolla upp detta. Om det inte är bättre på måndag kollar jag upp detta. Men med medicinerna jag har hemma borde det bli bättre.

xo xo
Ciao!

No comments: