Thursday, April 17, 2008

Kill the lights, honey, just kill the lights...

Jag har gått och blivit dunderförkyld och är helt mossig i huvudet, allt jag vill är att sova bort detta. Men så funkar det självklart inte. Utan man går upp på morgonen, lite sjukare än innan och därigenom inser man att man borde ringa sin läkare så att man fick någon medicin mot detta, eller kolla upp allt. Jag ska nog göra en kontroll snart igen, för jag mår inte riktigt okej, är tröttare än vanligt och ändå sover jag mycket mot vad jag borde. Så jag kanske borde kolla upp allt. Det kanske kan kallas sjukdom men men, jag ska väl kolla upp det och se vad som händer. Det är säkert bara en vanlig förkylning, det brukar det vara. Men man kanske borde kolla upp det i alla fall.

Jag har börjat med att ifrågasätta mig själv ganska hårt, varför har jag de tankar jag har om mig själv och varför låter jag trycka ner mig själv i skiten hela tiden och aldrig lär mig att ta åt mig av att människor faktiskt tycker att jag är bra som människa och att jag kanske möjligen är vacker. Men jag är inte vacker, det är bara en illusion av smink och rätt kläder som gör att jag ser bra ut, inget annat. Det är så jag ser mig själv, bara ett skal av som egentligen borde finnas där. Jag vill fylla på mig själv med färgstarka känslor och vara den självsäkra människan, folk verkar se mig som. Henne ser inte jag och jag undrar om jag någonsin kommer få se henne. För är jag inte rädd för mig själv, när det kommer till de bitarna. Imorgon är en ny dag och början på något som kanske kan bli mitt nya liv, ett hälsosammare liv, en livstil som jag vet många eftersträvar. Jag vill må bra i mig själv, men jag gör det inte. Jag trivs inte i mig själv, tyvärr. Men jag försöker ändra på det.

xo xo
Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

Jag tror ett visst mått av självifrågasättande kan vara nyttigt. Man vet nog bara själv när man gått för långt. Hoppas du känner dig bättre snart gullet!