Friday, April 04, 2008

When you're going from bad to worse...

Jag har tappat bort en del av mig, en del som jag finner viktig hos mig och som jag inte vill förlora, men jag håller på att göra det ändå. Vad är det som händer med mig, är den stora livsfrågan jag ställer mig just nu. Jag står och vet inte riktigt hur jag ska hantera mig själv i situationer som händer, jag är fullt upptagen av att försöka inse vad som händer med mig och varför jag beter mig som jag gör. Jag letar igen, efter den där lilla glöden som får mig att vilja. Tyvärr verkar den vara bortblåst och jag vet inte hur jag ska få tillbaka den. Jag vet vanligtvis vad jag vill och det borde jag veta nu också, men istället står jag lamslagen inför det faktum att jag inte vet. Men inte fan ska jag ge upp, jag är inte den människan.

Något jag vill göra är att sy det där jag tänkt att sy över en vecka nu, men jag ids inte till att göra det, dels för att jag måste ner i mina lådor och leta efter massa tyger och visst kommer det bli så att jag kommer skratta när jag ser vissa tyger och undra varför jag har dem, för jag vet inte ens vilka tyger jag har, men jag har en del och nu vill jag sy sommarkläder, helst i silke, men silke är svårt att få tag på, men jag vill åka till Indien eller Thailand och handla hem silke, riktigt fint silke. Jag är väldigt mycket för naturfiber just nu, inte polyester, haha! Jag vill ha tyg som följer kroppen mjukt och vackert och man verkligen kan se hur en kropp ser ut, man framhäver vissa saker, döljer andra, det gäller bara att veta knepen.

xo xo
Ciao!

No comments: