Sunday, May 25, 2008

Tired of being alone...

Idag har jag sytt, sytt och återigen sytt. Samt planerat min brors studentmottagning. Det känns bra att han tar studenten nu, stoltare syster får man nog leta efter. Jag är så stolt, så det skriker om det. Och jag ska se till att han får en ljusblå slips till sin student, så han matchar min klänning, något måste ju matcha så att det verkligen syns att jag varit med lite och bestämt. Detta är mer spännande än min egna student om jag ska vara ärlig. Man blir lyckligare på något sätt, för man vet vad personen gått igenom.

Jag ska tills på torsdag, sytt minst två klänningar om man säger så, jag vill bara sitta och sy hela tiden och just nu har jag draperat en klänning på min provdocka, en maxidress som jag ska ha, jag vill som sagt verkligen ha en och finns det inga som passar i bysten så syr man en själv. Så enkelt är det. Man måste vara lite flexibel när det gäller sånt där. Imorgon är det sista provningen på en sak jag håller på med, sen blir det åka av och jag kommer verkligen se till att den blir så bra som den bara kan bli.

Jag är innerligt trött på att vara ensam just nu, men jag har valt det själv och det valet står jag för. I veckan kommer jag träffa massa vänner och det kommer att bli underbart om man säger så! Jag ser framemot det. Ska bli en intressant vecka om man säger så! Hehe!

xo xo
Ciao!

No comments: