Tuesday, May 27, 2008

What are you waiting for, nobody's gonna show you how!

Imorgon kommer Anna, vilket ska bli superduper roligt! Jag hoppas att hon tar ut mig ur min lilla bubbla som jag befinner mig i. Där jag bara vill skapa, jag skulle kunna sitta och skapa dagarna i ända och hela nätterna om det inte vore så att jag behövde sömn, men jag vill bara skapa just nu, det kliar i fingrarna för att jag vill ha så mycket och gärna saker som ingen annan har, utan som bara jag har. Pga tyget, modellen eller andra saker.

Jag håller på med 4 olika saker just nu, och alla dem ska jag göra klart innan sommaren börjar, med tanke på att en är meningen att jag ska använda under ett speciellt tillfälle. Det är så sinnessjukt kul att skapa att jag inte tror att människor förstår hur kul jag tycker att det är. Att gå från en idé i huvudet, till en skiss, till ett mönster och sedan ett plagg, som ingen annan har. Eller i alla fall ingen jag känner, det är sagolikt kul ska jag säga er. Att skaparlusten är tillbaka och jag hellre går i ett eget sytt plagg än ett köpt är väldigt hälsosamt för min plånbok också om man säger så! Jag vill verkligen skapa så mycket jag kan i sommar, bara för att bevisa att jag kan om man säger så, haha! Så nu gäller det att ligga i, om man säger så.

Jag har en del saker jag vill få sagda men jag låter bli, det är mina privata tankar om man säger så, inget annat. Jag kommer dock att skriva ner dem någonstans. Jag hittade en gammal dikt igår, som jag skrev när jag var arg, jag skriver okej då, om man säger så. Nåväl nog om det, nu ska jag sy.

xo xo
Ciao!

No comments: