Friday, May 23, 2008

Why are you dragging yourself in the dirt?

Varför sitter jag och bloggar, en fredagskväll, det är party runt om i stan och allt därtill, jo, jag känner inte för det längre. Jag känner inte för hejdlösa fyllor eller slöddriga äckel som stöter på en. Jag har fått nog, nu blir det med måtta som gäller. Jag har verkligen fått nog just nu, jag är i en svacka jag vet det, men denna har hållt i sig lite för länge och lite för hårt nu, för att vara bra för mig. Varför måste vi vara packade för att ha kul? Det har jag börjat ifrågasätta hårt för mig själv just nu. Senast jag var full, slutade det i katastrof för min del, utan att gå in på detaljer. Det var en katastrofal kväll, med tanke på vad som hände och jag är fortfarande, ja vad ska man säga, besviken över hur människor beter sig?

Just nu känner jag mestadels bara för att låsa in mig och skapa så mycket jag bara kan, inte sluta och bara vara kreativ, men man måste ändå ha mänsklig kontakt och det får man genom att umgås med sina vänner på helgen när de är lediga. Men om man inte orkar mer då? Måste man. När man bara har lust att stänga in sig och inte vara benägen om sällskap, ska man då dra sig ut, sätta på sig ett låtsas leende och bara le som om allt vore okej? Jag vet inte om jag kan vara den personen längre, ett allvarligare jag och ett jag som strävar efter att bli något mer har trätt fram och vill inte slås undan av en person som sätter på sig en mask varenda gång hon går ut. Utan vill vara den hon föddes att bli. En genuin verklig människa som inte är falsk. Jag jobbar hårt på att hon ska få komma ut.

Ja, nu ska jag inte döda er med mitt trista dösnack så här på fredagskvällen.

xo xo
Ciao!

No comments: