Tuesday, June 24, 2008

Little fascist panties, tucked inside the heart...

Jag är på väg uppåt igen, det känner jag. Det är inte lika becksvart som det var för några dagar sen, utan mer lite grått endast. Det börjar väl bli bättre hoppas jag i alla fall på.

Igår skrattade jag och grät ett om vartannat när jag såg SATC-The Movie, som var superbra. Men klädesmässigt blev jag lite besviken om jag ska vara ärlig. Jag trodde att det skulle vara mer som i serien, visst de har växt upp en del, men jag saknade Carries bohem look, hennes quirkyness och lite av det som verkligen var Carrie, hennes halsband, det såg jag inte ens skymten av. Lite synd tycker jag, även om jag älskade filmen, men det fanns vissa saker som jag verkligen saknade, som Samanthas sexliv, det promiskuösa över henne. Jag fann filmen både rolig och sorglig, jag skrattade och jag grät lite då och då, men det var verkligen en bra film. Men kläderna skulle varit lite mer, ja vad ska man säga, Sex and The City liknande, något har gått förlorat i filmen som var essientiellt i serien, vad kan jag inte peka ut just nu, men något saknade jag. Kanske kan det vara som Vivienne Westwood säger, "the cutting-edge fashion" som jag saknade, men ja, vissa kläder har jag inget att klaga på alls, men vissa andra saker, som de bar, nej, det går bara inte. Inte ens Carrie pulled it off om man säger så. Tyvärr, så de kunde gjort mer med kläderna.

Jag saknar honom och jag vet inte om jag vill något mer än bara ha honom på något annat sätt än hur jag har honom, vi får se. Han tävlar nu med Big om vem som verkligen är Big. Haha!

xo xo
Ciao!

No comments: