Friday, September 05, 2008

And my soul is sorely shaken, Lest an evil step be taken, - Lest the dead who is forsaken, May not be happy now.

En hel vecka har passerat i rasande takt, jag har knappt hunnit med att vara social med någon utanför skolan... Det kanske är såhär mitt liv kommer att se ut framöver, vad vet jag? Jag har det urkul i skolan om man säger så. Idag hade vi både mönsterkonstruktion och teckning, att teckna är fanimig inte lätt. Inte för mig om man säger så. Jag tycker att det är apsvårt att rita, men jag lär mig kanske så småningom, eller vad tror ni? Jag tror att övning ger färdighet. Så är det i de flesta fallen, kanske någon gång att det inte håller, men men, vad gör det om tusen år?

Just det vi har en blogg nu också: Modeskolan
Kika in där vetja! Inte så mycket ännu, men det kommer!

Idag har jag hunnit sakna mina vänner lite mer, än vad jag vanligen gör. Jag saknar er, bara så att ni vet. Dessutom tänker jag på er också, det ska ni också veta om. Även om jag kanske inte orkar att ta tag i saker just nu, så kommer det komma rutiner för mig också, så småningom iaf. Jag tar en vecka i taget. Annars kommer jag att krackelera, så känner jag. Ändå känns det som vi stressar upp oss en hel del och visst får jag ångest av det, lagom bra. Jag vet, jag ska bättra mig. Dock en sak i taget. Först rutiner, sen det andra.


Jag har inte skrivit om kärlek på ett bra tag, men idag vill jag ta upp det. Varför kastar jag aldrig in handduken när det gäller den karln? Utan fortsätter att finnas vid hans sida, men vi har börjat acceptera varandra mer och vad han och jag har är speciellt, det kan ingen ta ifrån oss... Men jag behöver lite romantik i min vardag, lite mera av det där andra, ha, det skulle inte skada det heller, men romantik? Var har den tagit vägen? Jag tror inte knullet på lördagsnatten är det man söker, utan man letar nog vidare efter en som verkligen står ut med en i ur och skur. Det där lördagsknullet är fan inte så jävla okej längre. När man inser att man inte får ut något av meningslöst sex, med sporadiska människor som egentligen inte betyder så mycket för en, ja vissa säger väl att man växt upp då. Andra säger att man blivit tråkig, men om man inte vill bete sig som en jävla bekräftelsehora, i den meningen att ha sex för att få bekräftelse är man inte då ute på lite farligt vatten? Man ska aldrig behöva känna att man är uppskattad endast för sexet, annars duger man inte. Nåväl, alla tycker väl olika. Men jag tycker inte att meninglöst bekräftelse sex är okej längre, så enkelt är det. Vad tycker ni?


xo xo
Ciao!

1 comment:

Kristine said...

Starkt skrivet, Anna! Jag tycker att du ska stå på dig, det är inte okej att endast vara accepterad och behövd en lördagsnatt. Jag tror som du; alla behöver vi lite romantik i vardagen och det är du värd! Ställ krav på honom, han kanske inser då vad han går miste om och att du har rätt?