Thursday, September 04, 2008

Running with scissors!

Jag är helt slut i huvudet, det är mycket att ta in de första dagarna, MYCKET! Det är allt från information om hur det går till på skolan, till hur man skapar mönster och snygga sömmar, det är lite vad vi lärt oss den här veckan. Jag ser redan framemot nästa vecka, då vi ska ha plaggskiss på schemat, det är sweet! Vi ska på studiebesök på måndag, alltså besöka en grossist, jag ser inte riktigt det som ett riktigt studiebesök men ändå, vi kommer köpa på oss en del saker, mycket har jag redan och mycket ska jag inhandla på lördag med mamma, vi ska in till stan och titta på saker som jag vill ha. En tillklipparsax, en taggsax och lite sånt är det tänkt att jag ska ha. Vi har mycket hemma, men det skadar aldrig att ha två, mjo så är det. Ha! Bilden skulle kunna vara jag med mina klackar och saxar ;)


Vår skola är mysig, den ligger precis vid Observatorielunden, bättre ställe får man leta efter, men det är långa dagar vi går och det tär verkligen på krafterna att prestera sitt bästa varenda gång man gör något, inget halvhjärtat här inte. Här ska det designas. Vi har fått strikta regler när det gäller vår sömnad, det får inte se hemmasytt ut. Utan endast designat. Vad vi gör hemma spelar väl ingen större roll, uppenbarligen, men vi tar ju med oss det vi lär oss hem och gör det på kläder vi gör hemma också. Det kommer iaf jag att göra. Varför ska jag annars gå en utbildning? Det är frågan det. Ja, detta kan vi blicka ut över om vi sitter under lunchen uppe i parken, ganska nice va?



Nu är det bannemig slut på småätandet, havregrynsgröt till frukost, stadig lunch, äpplen på rasten på eftermiddagen och en lagom middag. Så kommer det se ut. Jag känner mig inte bekväm i min kropp, men det är mellan mig och min kropp detta gäller. Sund mat och en lagom dos träning så kommer jag nog i form, ja något måste jag i alla fall göra. That's it. Jag har en lite för osund relation till det just nu, men jag är envis så jag kommer nog att klara även detta. Jag saknar min gamla kropp...


Btw, jag ogillar starkt anonyma kommentatorer. Det är jävligt fegt. Stå för vad ni tycker, så ser jag inte ner på er jag lovar!

xo xo
Ciao!

No comments: