Tuesday, September 23, 2008

Don't get it twisted, don't get clever!

Ännu en dag i skolan har passerat och det med rejäl fart, saker går satans snabbt, när man måste göra om saker, hinna med genomgångar och trä symaskiner. Men jag klagar inte. Det här är det jag vill göra, jag älskar det. Jag brinner för det och inte bara för att det är mode, det är skapande, kreativitet och utmaningar som hela tiden utmanar mitt psyke, mycket nytt som jag ska lära mig och mycket som jag vill lära mig. Jag tycker en del är tråkigt, som att göra ännu en till kjol, har jag inte gjort tillräckligt många, men ändå är det sagolikt roligt. Om jag bara kunde må lite bättre psykiskt och inte var så "låg" hela tiden, skulle allt vara tipptopp, men det finns en väg ut och jag är villig att ge den ett försök, jag vet bara inte om jag verkligen är redo för den. Jag är villig att ge den en chans men jag vet inte om jag är redo för den... Vi får se. Just nu ska jag koncentrera mig på att få klart mina kjolmodeller, jag vet två stycken jag vill göra. Eller tre, fyra kanske. Men jag hinner nog bara med två stycken. De är ganska enkla att göra och det ska de vara enligt våra lärare också.

Min mage krånglar fortfarande och gör jävligt ont, men jag biter ihop och fortsätter. Det är inte direkt ovanligt att jag har ont. Det har jag i kroppen varje dag, så varför ska jag låta lite magont stoppa mig från att göra det jag drömmer om? Nej, nu tänker jag bannemig inte stoppas av något, om jag inte blir dödssjuk, men det hejjar vi väl inte fram för mig, eller hur?


Jag har inte så mycket att säga idag egentligen, men jag är lite kluven i hur jag ska ställa mig till saker... Jag måste lära mig att inte kasta mig in i saker, såsom jag brukar göra, utan ta det lite lugnare än vanligt. Jag vette fan var jag står just nu. Mitt hjärta tänker på en person, ni vet vem det är. Samtidigt som min hjärna vill träffa andra just nu, samt att vi alltid har kvar Big, han försvinner inte, men han har tonats ner drastiskt om man säger så. Fast jag skulle fan inte tacka nej till honom just nu. En enda blick från honom och jag blir knäsvag. Men mitt hjärta tänker på den andra, samtidigt som Big alltid cirkulerar i bakhuvudet och nu lite andra saker. Jag är fucked up, riktigt jävla fucked up. Vad ska jag göra. Jag väntar på han mitt hjärta tänker på och Big lägger jag nog ner framöver, iaf ett tag. Det blir nog bäst så. Och ja, jag vet nog vem det blir i slutändan hur som helst. Ibland är man ganska säker på saker, vilket jag är. Bara att ta det lugnt och se vad som händer... Men tills dess då?


xo xo
Ciao!

No comments: