Sunday, September 14, 2008

Let's play a lovegame!

Idag är jag helt slutkörd i huvudet, jag har ont i kroppen och mår allmänt konstigt, så brukar det visserligen vara när jag varit ute en kväll, ändå åkte jag hem relativt tidigt. Jag stack en timme innan Dekadance stängde, så jag iaf kunde jobba lite idag så var det tänkt iaf. Även om jag idag är i en jävla bubbla som inte går att ta sig ur... Jag ska bara komma till sans lite, innan jag börjar med mina saker till skolan. Det känns fortfarande konstigt att gå i skolan och ha regelbundna tider, men jag vänjer mig. Det är det som är bra med människan, att vi hela tiden går att ändra på.

Varför är det så att jag känner att så många människor pratar så jävla mycket, men inte gör något åt det de tycker. Utan de säger en massa men gör inte något åt situationen. Jag uppskattar inte att det bara pratas, orden blir bara tomma då. Det handlar hela tiden om att prata så mycket om att prata, men att inte göra något åt saken. Jag vet att jag säkert gör likadant och det gör inte mig till en bättre människa, men jag försöker att göra såsom jag säger att jag ska göra. Om jag känner att jag vill prata med en människa, då gör jag det... Istället för att gå bakom ryggen och säga en massa saker om den människan, jag tar det med den och jag försöker leva som jag lär. Det är lätt att skriva, men svårt att göra. Huvudsaken är att man försöker, det tycker iaf jag.


xo xo
Ciao!

No comments: