Saturday, September 06, 2008

You are what you eat, aren't you? Because I want my body back!

Idag ska jag på kräftskiva/födelsedagsfest hos min vän Josefine, det ska bli väldigt trevligt, håller på att göra mig i ordning nu. Även om jag inte äter kräftor så ska det bli kul att träffa Jossan och umgås lite med människor, jag mister det lite när jag går i skolan som jag gör nu. Man får träffas på helger och liknande, sen kommer jag säkert orka ses på veckodagar, men nu är jag för trött för att orka, känns lagom roligt. Men idag blir det lite party minsann!


Jag måste äta mindre och gå ned i vikt, jag trivs inte såsom jag är nu, sund mat och mindre mat. Jag förbrukar visserligen mycket energi när jag är i skolan, men jag vill inte lägga på mig mer i vikt, min kropp fixar inte det. Jag måste ner till varje pris nu, så känns det. Dels beror det på min fibromyalgi, jag får inte vara överviktigg, utan jag måste väga inom den ramen som min kropp ställer sig inom, så dags att ändra vanor helt och hållet. Jag tänker inte längre käka popcorn, eller dricka läsk. Jag ska verkligen läsa igenom "Du ÄR vad du ÄTER" och börja laga mat därifrån. Imorgon tänker jag gå igenom den boken och se till att jag kan handla hem lite mat som passar min kropp. Så råkar det bara vara. Träning nästa dessutom? Jag kanske ska börja på friskis och svettis och träna där efter skolan tre gånger i veckan? Det är nog ganska bra, eller?



Nu ska jag fixa i ordning mig och lite sånt, hade jag tänkt. Hoppas några kläder passar?


Ge tillbaka min kropp till mig! Jag saknar den!



xo xo
Ciao!

No comments: