Monday, October 13, 2008

I'm not sure what I'm looking for anymore, I just know that I'm harder to console, I don't see who I'm trying to be instead of me....

Om ca 5 minuter släpps biljetterna till nästa års Arvika och jag ska självklart köpa, så snart jag bara kan, så enkelt är det. Det är liksom inte som vilken festival som helst denna gång, det är Depeche Mode som kommer och jag vill se dem, så hemskt jävla mycket att det inte är sant. Depeche är bland mina större idoler och dem jag hemskt gärna ser om och om igen. Så jag och brorsan åker och ja vi tar bilen! Det är schysst att äntligen få åka iväg med bilen och att vi slipper stressa som as när vi ska hem, utan kan dra precis när vi vill! Sånt är sweet!


Igår fick jag en del kommentarer och vissa har jag besvarat genom telefonsamtal, en person jag inte kunnat prata med på telefon är Anna (London) och ja, du ska veta att jag uppskattar att du tror på att det jag gör är rätt, för jag tror definitivt på den här medicinen. Det kan vara skillnad mellan att leva eller att inte leva när det kommer ner till mig. Jag kommer inte lika kraftigt skriva om mina "issues" framöver och detta blir nog en ganska ytlig blogg, men det som har stått tidigare, det kommer att stå kvar, då jag helt medvetet har valt att skriva det jag skrev och ja, jag vet att det kan låta hårt i era öron att jag skriver det jag skriver, men det är min version av mitt liv, det jag väljer att sätta ord på. Jag kan vara ännu mer cynisk och bitter, det är sidor ni aldrig har sett hos mig. Jag tror att de flesta har en uppfattad bild av mig och att det är den enda bilden som gäller för dem. Men jag är långt ifrån en person som endast vill prata problem, eller en person som bara pratar mode, jag har flera intressen än det. Problem kan jag prata med vissa om, andra håller jag rent utav käften emot och jag tror att jag kommer göra det i fortsättningen nu. Jag håller käften, mitt behov är inte att få bekräftelse eller på något sätt vara en börda, som jag tror många uppfattar det. Take it or leave it, end of discussion.


Idag började jag äntligen på min kjol och det känns bra att jag äntligen är påväg åt rätt håll och inte åt fel. Jag har nu sett exakt hur kjolen ska se ut i ungefär en månad och nu får jag äntligen förverkliga den och jag lovar er det är tröttsamt att ha en bild i sitt huvud en månad, det är inte som att ta ett foto, så fort man ser bilden, tar man bilden. Processen att göra en kjol är helt annorlunda, det är att gå från plaggskiss, till konstruktion och sedan till att sy, en process som normalt sett inte tar mer än en vecka, men med allt som man ska lära sig, så tar det lite längre tid. Hm... Men nu är jag på g med kjolen och jag ska snart börja med min outfit till Dekadance, raffig är rätt ord för den, det tror jag definitivt. Min outfit kommer bli raffig... Men ni får se den senare, så enkelt är det.


Jag <3 Design!

xo xo
Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

Du är klok kvinna Anna!
Jag håller med Anna (london) till 100 %, fast det vet du nog redan.

Din o min relation är så underbart trygg och stabil. Det är underbart att vi kan ha en så ärlig relation att om vi vill prata om hur vi mår så gör vi det, utan att man behöver fråga ut. Vill du berätta så gör du det, samma sak gäller mig.

Älskar dig min fina, begåvade Annis.