Monday, January 05, 2009

Kiss the boot of shiny, shiny leather, Shiny leather in the dark, Tongue of thongs, the belt that does await you, Strike, dear mistress...

Idag läste jag en fråga i en väninnas blogg, den handlade om päls. Jag personligen kommer definitivt att ta på mig en päls från 30-50-talet, då ska jag veta att den också inte är maläten innan jag stoppar in den i garderoben. Jag har absolut inget problem att sätta på mig päls som är vintage. Jag har dock svårare för de pälsarna som produceras idag, men vet ni. Jag ska ge mig in i en industri, där päls tillhör något som ofta visas på podiet, att vara lika stark som Stella McCartney och vara helt och hållet vegan och inte tillåta varken läder, päls eller något från djur, är starkt. Men Stella är Stella. En designer har sagt att det är varje kvinnas rättighet att bära päls. Är det det? Jag kan tycka att päls är bland det snyggaste som finns. Men frågan är väl då, är det samma sak som att bära en vintage päls som en ny? Dessutom, det finns något som återspeglas i att man bär päls som inte kan återspeglas i något annat än ett haute couture plagg... Gissa vad...


xo xo
Ciao!

No comments: