Wednesday, February 20, 2008

Give me life, give me pain, give me myself again...

Jag har så enormt mycket att tänka på just nu, jag har fått reda på att jag äntligen får göra utredningen som jag väntat i ett år på att få göra och visst skrämmer det skiten ur mig att jag ska göra den för att ta reda på om jag har något, jag inte vill ha. Men ändrar det mig som person egentligen, förändrar det min personlighet? Nej, det gör bara så att jag kommer få en förståelse för vad som händer med mina känslor och mitt medvetande, men jag hoppas att det kommer gå bra och ni får hålla tummarna för mig, det får ni verkligen göra. För jag kommer behöva stöttning.

Jag har så mycket jag vill göra, jag vill skapa, sy och bara göra saker och det brinner i mina händer för att jag vill vara så pass kreativ, jag tror jag har börjat se att jag kan saker, för visst är det så att man blir inte bäst på en dag, man får kämpa för att bli bättre och bättre och jag vill komma till en punkt där jag är tillfreds med mig själv. Det är det jag vill kämpa för, inget annat, min egna personliga lycka och jag tänker bannemig göra det. Nu ska det sys och knåpas med kläder och sökas skolor till hösten så får jag se var jag hamnar. Det finns en skola som jag vill gå på, men den kostar pengar att gå på, sen finns det självklart andra också, så jag ska se till att ha mina dörrar öppna för allt som jag kan tänkas göra.

Jag vill bara säga att jag kommer att klara mig, det har varit några turbulenta veckor och jag vet inte var jag har haft mig själv, men jag reser mig upp och gör det igen, tills jag klarar av att stå på egna ben. Men visst är det så att det brister ibland, men det är inte då jag endast behöver er. Jag behöver er lika mycket när jag mår bra, som när jag mår dåligt. Jag vill inte ha något daltande med mig, eller liknande. Jag vill ha brutal ärlighet om att jag faktiskt klarar saker, för det gör vi alltid. Det är bara så att vi inte är medvetna om vad vi själva är kapabla till ibland. Men vi måste tro på oss själva och att vi verkligen kan så mycket som vi kan. Jag tror på er, alltid. Ni vet vilka ni är.

xo xo
Ciao!

No comments: