Monday, March 10, 2008

Another day has begun and I'm just wondering...

Ännu en vecka har tagit sin början och jag har ingen aning om hur den kommer att sluta, jag hoppas att den slutar på ett bra sätt och inte på något annat. Jag lyssnar på väldigt mycket synth och trance just nu, har kommit in i en sådan period.

När skrev jag senast om kärleken, då jag ifrågasatte saker om vad kärlek innebar och vad den skulle göra för en människa. Jag vill fortfarande ha någon som sveper mig under fötterna och gör mig helt galen av lycka. Jag vill ha förtärande, okuvlig, romantisk, kan inte leva utan varandra kärlek och jag vet inte om jag någonsin kommer att få den, eller om jag lever i en drömvärld där allt bara är vitt eller svart, ingen gråzon, för en gångs skull vill jag ha en gråzon, jag vill inte vara svart eller vit, jag vill vara en blandning av färger, en männsika man kan se på utan att känna förakt eller avsky eller något liknande, bara en underbar människa, men det vet jag att jag inte är. Och nej, ni behöver inte vara oroliga att jag har en svacka, för såhär har jag det hela tiden. Det handlar inte om min utsida, utan min insida, hur jag inte kan läka mig själv, hur jag än må försöka, det är nästan lönlöst känner jag att försöka komma mig nära, jag kan släppa in människor en bit, men inte så pass långt in som jag önskar att jag kunde. Malin har dock en förmåga att krypa in under mitt skinn men hon är den enda, många andra tror att de känner mig, men Malin gör det.

Jag har sådan lust att se Matrix just nu, bara några delar av den, så den måste jag köpa hem, liksom, Matrix är Matrix, en av få filmer förunnat att vara bra inom den genren.

xo xo
Ciao!

No comments: