Wednesday, March 05, 2008

I'm looking through the looking glas...

Idag har varit en tuff dag, jag vet inte riktigt hur jag ska sammanfatta dagen, men den var tuff, satt hos en psykolog i över två och en halv timme för att göra utredningen och den har bara börjat. Jag är lagom rädd för detta om jag säger så, vad kommer slutsumman av allt detta hamna? Jag vet inte om jag vill veta längre. En stor del vill veta, samtidigt som en del inte alls vill veta som flyr in i skuggorna för att söka skydd. En del av mig flyr just nu, jag behöver fly från verkligheten en stund. Jag måste ta hand om mina bröder och de går före allt annat om man säger så. De är mitt allt. Jag och min stora lillebror, har kommit varandra väldigt nära bara på den senaste veckan. Och jag är så stolt över att få kalla mig storasyster till mina bröder. Stoltare kan man nog inte bli.

Jag vill att det ska bli sommar snart, picknick i det gröna, mys och en hel del annat. Inte detta kalla väder som kommit för att stanna, även om man känner våren i luften, för det gör man. Det är kylig vår. Ingen snö här inte, tacka det säger jag bara. Men jag vill få vårkänslor i kroppen, så att jag blir varm och pirrig, visserligen blir jag redan alldeles varm inombords när han ler åt mig, men jag vill lära känna honom, för första gången vill jag lära känna en person innan jag ger mig in i något som bara skulle kunna bli fel. Stort steg för mig, det där. Samtidigt är jag rädd, det är min självkänsla som spökar, för inte fan är den bra, så enkelt är det. Men han tycker om mig, det känner jag på mig att han gör. Och jag får inte träffa honom förrän nästa vecka och det är jobbigt. Riktigt jobbigt, jag är inte van vid att sakna någon på ett sådant här sätt och det har jag sagt innan. Men romantik kan jag säga att jag får nu, så det skriker om det och jag tackar och tar emot. Det är ljuvligt. Romantiken har inte försvunnit helt, det finns fortfarande de som vill ha kvar det romantiska i livet. Livet är för kort för att ta bort romantiken som baby säger. Så gå nu ut allesammans och var romantiska mot varandra.

Jag skriver mer senare.

xo xo
Ciao!

No comments: