Wednesday, April 02, 2008

What goes around, comes around, don't you think that I already know that?

Jag ska fanimig inte ge upp nu, det tjänar jag väl ingenting på, eller gör jag det? Ska jag foga mig, eller ska jag fortsätta stå upp för mig själv nu för första gången och inte ta skiten? Jag vet inte, men jag fungerar inte tillsammans med män just nu, inte alls. Jag ska bara hålla mig borta från män, tills jag kommer på fötter på riktigt, inte så att jag står med ena foten på plattformen och den andra utanför, det fungerar inte längre, i ärlighetens namn. Jag ska läsa en bok som heter: "Remind me again why I need a man..." Den ska läsas och jag ska bannemig hitta någon anledning till varför jag inte behöver en man, that's it.

Ikväll ska jag hem till en vän och kolla på film och ha det allmänt trevligt, imorgon ska jag börja klippa ut sömnadsdelar till ett plagg och gå igenom alla mina tyger och försöka få ordning på mitt rum, haha! Det kommer aldrig gå, jag behöver en egen lägenhet och jag ska söka lägenheter till hösten, visserligen kommer jag att plugga till hösten så jag kan bo hemma då, men jag ska börja söka och då sparkar livet verkligen igång. I höst ska jag börja min resa, utan att se tillbaka, våga misslyckas och se till att jag ändå kommer ut på andra sidan helskinnad, hm. Vi får se hur det går, men jag har bestämt mig för att lyckas, så kommer jag göra det. Människor har sagt till mig att jag kan ta mig exakt dit jag vill, bara jag är villig att betala och kämpa för det, så vad väntar jag på? Att jorden ska sluta snurra, att jag ska få allt serverat? När jag vet att man inte får något i detta liv gratis, alls.

Just nu skulle jag vilja ge en känga till karlar där ute som beter sig på vissa olika sätt, som inte är män. Jag vill ha en riktig man som inte är rädd för saker. Men tydligen hittar jag bara män som är rädda för, ja, vad tänker jag inte ta upp, men jag ska ju inte behöva en man, kanske tillfälligt, men inget annat. Varför ska jag gänga upp mig nu, jag har ett helt liv framför mig för att gänga upp mig på någon och träffa intressanta människor och ha det jävligt kul! Varför ska jag då vara så gammal i sinnet att jag är mer mogen än vad vissa människor som är äldre än mig är? Är det ett faktum att det är så, eller är det bara en känsla? Men men, enough about that.

xo xo
Ciao!

No comments: