Friday, July 11, 2008

It's the blut royale!

Jag sitter hemma och snorar som en jävla skitunge just nu, ja, ni hörde rätt, inte fan är jag nöjd över att ha blivit så förkyld att jag får ont av att nysa. Det är inte okej någonstans, om man säger så. Men sånt är livet, inte mycket man kan göra åt det. Vissa saker bara händer, men gud nåde vädret om det blir dåligt på onsdag nästa vecka, för då är det Maiden som gäller för en massa människor och jag kan ju bara gissa att om det kommer regn kommer inte stämmningen vara på toppen som den ska vara. Men detta är veckan i Juli som det alltid regnar, så enkelt är det. Sen kommer solskenet. Hade dock varit ganska skönt med lite varmare väder nu.

Idag var jag inne i stan och handlade hem tyger med mamma, haha, köpte jättefina tyger som nu ska bli klänningar och kjolar hade jag tänkt, hehe, ska bli riktigt kul att sätta sig framför maskinen igen och fixa och trixa, jag vill verkligen det. Jag räknar ner dagarna tills jag får börja skolan, jag tror aldrig jag varit så förväntansfull som jag är nu. Jag vill verkligen att detta året är det år då jag tar mig ännu mer uppåt än innan och att jag på något sätt hittar en nisch där jag platsar, men det är ganska svårt i denna värld, att hitta den platsen. Men jag vet att den inte är på ICA iaf, så mycket vet jag. Vem vet, om ett år kanske jag inte alls vill bli designer, utan något helt annat, men vad vet jag? Det återstår att se, men något inom mode kommer jag att bli. Det vet jag, för det är det jag brinner för.

Kläder för mig återspeglar hur man ser på sig själv. Jag kan till exempel tycka att det är väldigt konstigt att sätta på sig ett par mjukisbyxor när man ska ut och shoppa på stan, men det är jag det. Jag har endast mjukisbyxor när jag är hemma och ingen kan se mig, förutom de som känner mig nära och så. Hur jag klär mig reflekterar hur jag mår och känner, oftast. Ibland kan vissa motsägelser komma upp när det gäller mina plagg, men det är mestadels då jag känner att jag inte vill visa hur jag mår. Oftast är jag ärlig och låter mina kläder tala sitt tydliga språk. Kläder är för många ytliga saker, men för mig är det precis tvärtom, i vissa fall är det självklart att det finns undantag, men oftast är kläder aldrig något ytligt. Nåväl, jag skriver om det senare.

xo xo
Ciao!

No comments: