Wednesday, July 09, 2008

You're just another brick in the wall...

Idag är första dagen på en vecka, jag känner att jag kan slappna av. Jag är inte på hugg för att göra något annat än att bara vara och jag tycker att jag förtjänat en dag av lugn. Visserligen är jag lite stressad över att jag åker hem ikväll och hur det ska gå med väskan och allt sånt, jag får alltid lite panik när det gäller sånt. Men ändå, det löser sig. Nu är det över känner jag, det som jag gjorde i helgen, jag har varit helt slutkörd och jag behöver verkligen ta igen mig. Så fort jag slutat skriva här ska jag packa ihop alla mina saker och göra i ordning mig, klockan är visserligen bara lite efter nio men denna gång ska jag inte glömma något, så enkelt är det bara. Mina ögon är trötta, min kropp är trött och ja, jag vet inte vad som finns på min kropp eller inuti min kropp som inte är trött. Jag är bara fasligt trött just nu, så enkelt är det.

Inatt sov jag väl ungefär 8 timmar och det är en perfekt tid att sova på, jag längtar hiskligt till skolan börjar och jag får, ja vad ska man säga, börja om på nytt? Jag behöver en omväxling i min vardag och jag vet att jag kommer få det genom att jag börjar skolan, ska bli så otroligt kul att det inte är sant. Jag längtar så att jag går sönder, så enkelt är det bara. Jag tror aldrig jag har längtat så här mycket efter något på lång tid. Jag vet bara att jag vill så gärna och så mycket, men kanske är det så att jag vill för mycket, som jag brukar vilja, så jag kanske ska ta det lite lugnt? Jag måste göra ett livstycke till en klänning jag ska göra.

På ett sätt ska det bli skönt att komma hem idag, men på ett annat inte. Jag kommer sakna ihjäl mig efter människorna här uppe, så enkelt är det bara. Gävle är en mysig stad och den har mysiga invånare. Iallafall de jag har träffat. Jag tycker genuint om Gävle som stad, men skulle aldrig klara av att bo här. Att bo i en stad som har lika mycket invånare som Täby har, gör mig lite skrajj, med tanke på att jag vet hur Täby är. Nej, jag kommer aldrig kunna flytta till en stad som är mindre än Sthlm, så enkelt är det.

xo xo
Ciao!

No comments: