Wednesday, October 29, 2008

With your nerves in tatters, As the cockleshell shatters, And the hammers batter, Down the door, You'd better run...

Jag är lika fucked up i huvudet idag som jag var igår, jag vet inte vad jag ska göra. Jag blir uppåt av ingen anledning alls, när jag vet att jag egentligen borde känna mig ja, inte så mycket uppåt som jag nu gör. Tankarna är aldrig stilla, de rör sig ständigt. Jag befinner mig i något slags vakuum som jag definitivt inte trivs med. Jag trodde att jag idag skulle må lite bättre, men min kropp säger helt andra saker till mig än vad det borde göra, jag känner mig lagom tillfreds med saker. Jag har en ängslan, eller oro eller vad ni nu än vill kalla det i kroppen. Det är ingen påtaglig ångest, det är mer ett "Jaha, nu befinner jag mig här igen..." Det finns inget speciellt med detta. Det är så här mitt liv sett ut och ja, jag kanske stabiliserar mig i framtiden, men jag vet inte om jag kommer göra det... Jag tror att jag är oförmögen att se framåt, på det sättet. Jag kan se 1 år framåt, men inte 10, det blir för abstrakt då. Ja, vissa saker kommer jag inte ens yttra i denna blogg, de är för privata.

Men jag vill skapa, skapa och åter skapa, inte sitta still på mitt arsle och inte göra något. Jag blir inspirerad av så mycket, jag slänger upp lite bilder som inspirerar mig. Mycket saker inspirerar mig och mycket vill jag göra nu på en gång...




En film jag vill se just nu är Stolthet och Fördom, självklart med Colin Firth och Jennifer Ehle. De är ju som sagt favoriterna... Det skulle inte sitta fel alls... <3


xo xo
Ciao!

No comments: