Saturday, January 03, 2009

You make me sick, so sick that I can't handle it.

Igår kväll trodde jag att jag skulle stå utan en dator, eller datorn var det inte fel på, rättare sagt skärmen och jävlar vad förbannad man kan bli över en sådan liten sak som att skärmen visar: "Check Signal Cable" - och visst fan checkar du den och inte fan blir det bra. Det är ett typiskt I-landsproblem. Det är typiskt att jag gnäller över detta, även om det är så förbannat underbart att vara utan datakommunikationen under nästan ett helt dygn. Jag tror att det enda jag ska göra vid datorn och internet är att skriva min blogg och ja, jag tror det blir så.


Just nu sitter jag i en Odd Molly klänning, ett av de få svenska märkena jag har väldigt stor respekt för. Vem det än nu var som sa att svenskt mode kommer att bli något stort, tror jag seriöst inte ett dugg på. Titta på hur människorna här i Sverige klär sig till exempel, aldrig göra något annat än följa strömmen, oavsett vilken subkultur man än befinner sig i. Jag är ledsen, men jag tycker inte ens att det är häftigt med människor som klär sig i lite svart och tycker att de är häftiga, sorry titta på modemaffian och se om ni kan se mer skrämmande ut än dem. Kan ni det, bravo. Annars, ta på er något som visar på lite personlighet. Jag säger dock inte att alla är som den stora gråa massan, jag känner väldigt många individer som lyckas klä sig precis som de vill och känner.


xo xo
Ciao

No comments: