Friday, January 16, 2009

You're looking for somewhere to belong, You're standing all alone for someone to guide you on your way , Now and Forever...

När det kommer ner till en sak, när du verkligen inser att du har för mycket att förlora på att inte göra det du drömmer om, du vet att du måste kämpa för att få det och även om du inser att du kommer bli blåslagen och ha skrubbsår på knän och händer, hur långt är du beredd att gå? Jag har aldrig varit mycket för nyårslöften och att hålla dem, men jag känner att en stor del av mig vill ändras, är det då bra att sätta upp några löften som du vet är realistiska och att du kommer klara dem? Jag tror stenhårt på det. Jag har aldrig lagt mig ner och sett mig själv som en slagen människa, så varför i hela världens namn skulle jag lägga av nu? Tyvärr, vet man aldrig vad livet har att bringa med sig när väl saker händer. Man måste våga förlora på att vinna, för annars har du inte försökt. Mycket handlar om mental tankegång, vilket perspektiv du har på saken och hur du tacklar det som kommer.


I natt när jag läste ELLE så hittade jag en artikel om mode, inte en bra sådan. Jag blev lite svagare i knäna och visste inte riktigt vad jag hade att förvänta mig. Ska jag ge mig in i en industri som tvingar människor att konstant vara kreativa, pga en konsumtion hos kollektionskedjorna, där de rent av kopierar designers plagg. Att sedan läsa att det nästintill är omöjligt att starta ett eget modehus, vad gör man då? Min dröm är att klä människor, i det jag vill visa upp, men det kanske aldrig blir genom ett eget modehus, utan på ett helt annat plan. Nej, jag har inga planer på att bli en "personal shopper", det är fel tycker jag. En person ska kunna sig själv så pass väl att den inte behöver det å andra sidan, det behövs människor som säger till oss vad vi ska köpa, titta bara på alla tidningar. Saken är som sådan att jag i princip aldrig går efter vad som är inne under en säsong, utan har alltid de plagg jag känner är rätt för mig. Det är det som är en stor skillnad mellan de som är "modeslavar" och de som verkligen kan sin sak. I denna industri, där allt kan återvändas, göras om och bearbetas, du vet aldrig när du är inne, eller när du är ute. Tack, Project Runway, för att ni satte ännu mer press på alla som vill vara inom modeindustrin.


Nu ska jag ut och träna, det har jag sett till att jag måste göra 3 ggr i veckan och börja äta nyttigt, detta är inte okej. Jag ska bannemig söka upp en dietist.


xo xo
Ciao!

No comments: