Wednesday, May 07, 2008

Who is the master and who is the slave?

Jag lyssnar på Madonna alla de timmar jag är vaken, det är ganska roligt att man fastnar för viss musik så snabbt, jag trodde inte att Madonnas nya album Hard Candy skulle fastna i min hjärna. Men det har den gjort och jag har ingen större lust att bli av med den heller. Haha! Så enkelt är det.

Att sakna någon så mycket som jag saknar honom, känns orimligt, det känns inte normalt. Jag brukar komma över människor ganska så snabbt, eller i alla fall killar, men han har fastnat och jag vill ha honom mer nu än innan, det känns bara så konstigt att sätta ord på tankarna som jag för honom, för jag tycker om honom enormt mycket. Han är en genuin man och det är det jag gillar med honom. Mest av allt vill jag nog vara i hans famn och kolla på någon film, för jag vet att vi har något speciellt, eller är det bara jag som tror att vi har det? Och att vi egentligen inte har något alls, jag vet inte, men jag vill ta reda på det. För varje gång vi träffas är det guld och gröna skogar, tiden mellan dessa tillfällen är inte helt okej, men men det löser sig.

Romantiken är den död eller är det så att den ligger gömd i buskarna och bara väntar på att hoppa fram och ta oss iväg på våra livs största nöjen. Nöjer vi oss egentligen med ragget på krogen? Eller väntar vi oss mer? Jag kan inte hjälpa att undra, vad gör oss till de människorna vi är idag, är det de sakerna vi gått igenom eller de sakerna som vi hoppar över och tror oss att vi klarar av i alla fall?

Nu ska jag göra i ordning mig för jag ska iväg om en stund.

xo xo
Ciao!

No comments: