Thursday, July 31, 2008

Never use your heart, use your head.

Vaken, så här tidigt och vet inte om jag ska ut och gå eller inte. Då måste jag gå nu, men jag vet inte om jag riktigt orkar idag. Har lite för ont i benen och nacken, samt mina händer för att orka med det. Om man säger så, visst jag vet att det bästa sättet att bli av med det är att ge mig ut och gå, men jag kommer promenera en hel del inne i stan idag och det kanske räcker?

Jag börjar lessna på en viss människa, som upptar mina tankar lite för mycket, han är som han är och jag börjar bli heligt och innerligt trött om man säger så. Han säger en sak, men gör en annan och det stör mig. Man ska aldrig lova något om man inte är säker på att man kan hålla det och denna man lovar lite för mycket och tror att människor kommer följa honom, well that ends now. Jag vet inte riktigt hur jag ska komma över honom, men jag gör nog det, så småningom, om jag nu gör det. Kanske faller jag dit igen, för det brukar jag göra, men jag måste släppa honom, det känns så. Men det är nog bara jag som är dragen åt det drastiska hållet just nu och snart kommer jag att lugna ner mig, vilket jag hoppas på. Så alla slipper denna jobbiga människa som jag blir när jag är drastisk och ska hålla på. Jag vet helt ärligt inte om vad det är, men något är det. Jag är bara heligt trött på honom och hans barnsliga sätt att bete sig, just nu...

Idag ska jag fixa naglarna och sedan ska jag träffa Rachel vilket ska bli riktigt trevlig, sedan ska jag även till Andrea Bellusos studio och fixa lite saker, det blir säkerligen en väldigt trevlig dag. Det tror jag bannemig. Om jag bara kunde lära mig att hantera mina känslor lite bättre och inte bara for iväg med dem. Men sånt är livet, inget du kan göra något åt, förutom att försöka bli kvitt det, om du nu kan bli av med din personlighet? Det tror jag inte man kan.

En sak jag kommit på är att man ska aldrig använda sitt hjärta, utan alltid sin hjärna.

xo xo
Ciao!

No comments: