Saturday, January 10, 2009

Do I have a barbed wired heart?

Jag drömde om honom inatt, ja, ni vet nog vem. Det är aldrig bra att drömma om män, när det kommer till mig. Just nu är begäret att ringa honom så stort att jag snart inte vet var jag ska ta vägen. Men jag har lovat mig själv att inte utsätta mig för honom, för jag tål inte lögner, men ändå, varför vill jag så desperat ringa honom och bara få ett avslut, så att det inte blir så att han poppar upp i min mail om sisådär 2-3 år, helt oväntat och från det blå. Varför kan jag inte ha en hälsosam relation till män? Kan det bero på att jag kanske inte har den mest hälsosamma relationen till mig själv? Det var just typiskt att jag skulle drömma om honom nu. Det är inte direkt något jag behöver i mitt liv just nu, men jag kommer ta mig igenom det. Men för att vara brutalt ärlig, just nu skulle jag behöva det han gav mig så inåt helvete mycket. Även om jag vet att jag bara utsätter mig för en smärta jag egentligen inte behöver, jag är van visserlig, BDSM är något jag vet vad det är, men detta är utanför den världen också, detta är något som jag bara känner mig beroende av. För tydligen är det så att jag alltid drar fram något av mina dysfunktionella beteenden när det kommer till män, eller iaf de första som jag faller för, de som kommer in lite senare, är de jag egentligen borde se. Så varför ser jag dem inte? Varför gör jag det till en omöjlighet för att jag som kvinna i detta samhälle ska kunna hitta en karl som inte drar fram det dysfunktionella i mig, alla mina sidor som egentligen inte ska visas? Behöver jag få mitt hjärta krossat för att verkligen växa upp? På riktigt?


xo xo
Ciao!

1 comment:

Anonymous said...

känner igen mig ruskigt mycket i det här inlägget. med funderingarna, känslorna och tankarna kring det hela. varför blir det så? fan. och hur många gånger måste man få hjärtat krossat för att växa upp..? är det att växa upp det handlar om? eller måste karlarna växa ikapp? <3