Saturday, January 17, 2009

My Name Burned In Your Skin, I Am Your Nasty Sin, The Beast That Lives Within...

Ibland behöver man endast en enda liten sak för att man ska dra sig själv ur situationerna som händer runt omkring en. I mitt fall behövdes det ett större sak, jag var tvungen att dra ett bottennapp för att inse att det var fel väg, just då, jag valde, att bortse från hur man mår och känner idag, är enormt fel. Man måste få känna allt som man vill känna för att fungera som människa, annars trycker du undan det och du står där utbrännd och sårad på köpet. Hur högt är priset som man ska betala för att komma dit man vill? Handlar det endast om att vilja och att ha en envishet som aldrig släcks, inte ens för en storm? Kan vi förväntas att vara på topp hela tiden? Eller vad är det som får oss att fortsätta när det blir tufft?


Jag har upptäckt, tyvärr, den där biten igen, då man inser att köpa saker är gudomligt och att det inte skadar dig för stunden, då men senare, skadar det enormt. Hur gör man? Jag har absolut ingen aning om hur man stoppar sig själv när det kommer till shopping. Det finns inget nej i mitt huvud, jag kan inte förstå hur människor kan vara så diciplinerade att de säger nej. Jag behöver veta. För, när det kommer till mig, så måste jag förlora all lust till allting för att sluta shoppa. Men när räcker det? Är det så att man måste komma till det där förbannade svaret, att nej, du blir inte lycklig av att köpa det där. Men för mig är det tvärtom, jag njuter i manin av att köpa, jag bryr mig inte, inget kan skada mig. Tror jag...


xo xo
Ciao!

No comments: